vrijdag 4 september 2015

ATC - black&white, white&black and one part in colour

Hoi bloggers allemaal.

Vandaag ben ik er weer met een nieuwe post over het atc-thema van de maand augustus.
Zoals de titel reeds weergeeft: zwart-wit/wit-zwart met slechts 1 keer het gebruik van 1 kleur (en dus niet van licht en donker van 1 kleur).

Het heeft even geduurd voor ik weer tot mijn uiteindelijke uitgewerkte idee kwam maar, ben er best blij mee. Het is een atceetje geworden in de stijl van "Teesha Moore". 

De achtergrond heb ik gemaakt op zwart papier. Gewoon een klein bloemenstempeltje bedekt met acrylverf en een keer of 2,3 gestempeld per keer voor een verschillend effect in de afdruk. De randen heb ik bewerkt met een witte posca met een bolletjesstencil van Pronty en eigenhandige streepjes. 

Op een apart papiertje tekende ik een poppetje in de stijl van Teesha Moore met een zwarte fineliner. Ik gaf haar als hoofdeksel een bandana uit de jaren 50... Het zou er alleszins toch op moeten trekken ;). Een fijn strikje erop met een witte plakparel en de rand van het strikje ook met een witte posca getekend zodat het strikje wel zou opvallen in het ganse geheel. Het onderste deel van de bandana dat op het hoofd zit, bevat een reepje (restje) van hetzelfde zwarte papier als waar ik op gestempeld heb. Het poppetje uitgeknipt en opgeplakt op de zwarte achtergrond. Alles werd gemat op een witte atc-achtergrond. Aan de achterzijde een afdruk van een atc-stempel.

Omdat er één deel maar in 1 kleurtje mocht, heb ik gekozen voor rode lippen.
Via de computer heb ik nog een passende tekst gemaakt in een leuk lettertype en uitgeprint en verwerkt op het kaartje.  

Hier is ie dan:

Mijn canvas op standaard ziet er voor deze maand zo uit (de nieuwe creaties van mijn groepsleden):



Wat ben ik er weer erg blij mee. Wat een plaatjes :)!

Het thema voor volgende maand mag je ook zeker niet missen. Dat wordt weer fun ;). Hoop jullie dan ook snel weer terug te zien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten